امام‌جمعه رفسنجان: از مسئولین نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه غیر مجاز مطالبه جدی داریم

امام‌جمعه رفسنجان: از مسئولین نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه غیر مجاز مطالبه جدی داریم

به گزارش سازش خبر حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری در نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی با آرزوی قبولی عزاداری ها در دوماه محرم و صفر حلول ماه ربیع الاول را تبریک گفتند که مصادف است با میلاد پیامبر اسلام و امام صادق علیهم‌السلام.

وی با اشاره به آغاز ماه ربیع الاول وسالروز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و واقعه لیله المبیت اظهار کرد: واقعه لیله المبیت که توسط مشرکین و منافقین طرح ریزی شد و بنا بود که شبانه پیامبر را به قتل برسانند اما امیرالمومنین علیه السلام بجای پیامبر در بستر او خوابیدند و این یک آزمون سخت بود برای ایثارگری تا اینکه این کار را فقط برای رضای خدا انجام بدهند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به فرارسیدن سالروز ۱۷ شهریور ۵۷ که مصادف است با جمعه سیاه و خونین بیان کرد: رژیم پهلوی در کشتار جمعی از مردم تهران در میدان ژاله و میدان شهدای امروز بعد از خواندن نماز عید فطر توسط دکتر مفتح و دولت وقت روز ۱۷ شهریور را حکومت نظامی اعلام کردند و وقتی مردم به میدان آمدند آنها را به رگبار بستند و همه را قتل عام کردند که از آن بعنوان روز جمعه سیاه نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: دشمن برای پیروزی خودش دست به هر توطئه ی میزند از جمله زندان، شکنجه،تبعید، قتل عام وعوض کردن دولت ها اما امام خمینی با یاری خداوند متعال و همراهی مردم این انقلاب را به پیروزی رساند و دشمن را ناکام کرد.

عسکری گفت: حرکت های انقلابی که ماندگار شدند سه رکن اساسی دارند. آن سه رکن امام انقلاب، اهداف انقلاب و امت انقلابی هستند که به وسیله اینها ماندگار می شوند، انتخاب امام انقلاب بعهده خداوند است اهداف انقلاب را هم آن امام برای مردم بیان می کند اما در بعضی جاها مردم با آن امام انقلابی همراه نبودند و کسی مثل امیرالمومنین علیه السلام خانه نشین شد اما در انقلاب اسلامی دیدیدم مردم امام خمینی ره را همراهی کردند و انقلاب پیروز شد.

وی ادامه داد: همانطور که بعضی از عوامل در هر انقلابی باعث می‌شود آن انقلاب را به جلو ببرد بعضی عوامل هم باعث توقف آن انقلاب خواهد شد و میتواند آسیب های جدی برساند

عسکری ادامه داد: دو مانع درونی و بیرونی باعث توقف هر انقلاب می شود که مانع بیرونی آن آمریکا، اسرائیل، دشمنی ها و تحریم ها هستند که ضربه می‌زنند اما یک سری موانع از درون هستند.

امام جمعه رفسنجان ۷ عامل را برشمردند که مانع توقف هر انقلابی می شود اول:سستی ایمان و عقیده دوم:عدم اعتقاد به ظرفیت ها و توانمندی‌های درونی سوم:اعتماد به نسخه‌های بیگانگان چهارم:غفلت و اعتماد به دشمن،پنجم: دنیازدگی و اشرافی گری ششم:کم کاری و نداشتن انگیزه هفتم:عدم جدی مبارزه با انواع فساد که اگر جدی گرفته نشود باعث توقف هر انقلابی خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری و موافقت مسئولین کشوری ،استانی و شهری گفتند: الحمدلله مسئله تنش آبی با اقدامات و پیگیری که در شهرستان توسط فرماندارمحترم، رئیس اداره آبفا و نماینده محترم انجام دادند و با ادامه انتقال آب خلیج فارس کمتر شده است و از مسئولین درخواست داریم این کار ادامه و استمرار داشته باشد و از مردم هم درخواست کردند در مصرف آب صرفه جویی لازم را انجام دهند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به وجود متدکدیان در شهر اظهار کرد: از مسئولین مربوطه درخواست داریم تا نسبت به وجود متکدیان که بعضاً غیربومی و اکثرا هم نیازمند نیستند اقدامات قانونی و لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام عسکری در پایان به حضور اتباع بیگانه اشاره و بیان کردند: در مورد اتباع بیگانه هم مسئولین دولت قبل و هم دولت فعلی قول هایی دادند نسبت به ساماندهی آنان که باید به جد پیگیر باشند که حضور بیش از حد اتباع بیگانه در رفسنجان و در کل کشور تبدیل به یک معضل اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وسیاسی شده است و این دغدغه مردم را برطرف کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *