گلگهرسیرجان بومی ساز ؛مس رفسنجان بومی سوز/صعود گلگهر به آسیا با بومی ها!!!

گلگهرسیرجان بومی ساز ؛مس رفسنجان بومی سوز/صعود گلگهر به آسیا با بومی ها!!!

به گزارش سازش خبر باشگاه صنعت مس رفسنجان و گلگهر سیرجان دو تیم هم استانی هستند که در لیگ برتر حضور دارند و رقابت بین دوتیم گلگهر سیرجان و مس رفسنجان به عنوان دربی استان کرمان معروف و همیشه هیجان و رقابت بین دو تیم و هواداران مهم و بُرد در دربی کرمان برای هر کدام از تیم ها امتیار قهرمانی محسوب می شود.

چند روز پیش خبری از یک رسانه ورزشی استان منتشر شد که ۵ بازیکن بومی آکادامی گلگهر سیرجان به تیم بزرگسالان گلگهر سیرجان اضافه شده اند.

و طبق اخباری و قولهای مدیران گلگهر در گدشته که امروز ثابت شد و در حد شعار نبود بزودی طبق برنامه ریزی مدیران باشگاه گلگهر شاهد افزایش ورود بازیکنان بومی دیگری از آکادمی به تیم بزرگسالان باشیم.

اما در رفسنجان شهری که سابقه حضور تیم های بزرگی در رفسنجان در دهه ۸۰ بودیم و مس رفسنجان به غول کُش معروف بود و در سالیان دور توانستیم دوبازیکن بومی رفسنجان را به لیگ برتر و بهترین تیم های کشور و حتی لیگ های خارج از کشور و اروپا معرفی کنیم بجای ادامه دادن همان راه و آموزش و معرفی کردن بازیکنان بومی از آکادمی و تیم های پایه به تیم بزرگسالان و حتی تیم های کشوری دغدغه آنها انتقام گیری و رو کم کنی و نمایش رسانه ای هستند!!!
باشگاه مس رفسنجان متاسفانه با مدیریت ضعیف؛غیرحرفه ای و آقازاده سیاسی که هیچ شناختی از فوتبال؛ لیگ حرفه ای و… نداشته و ندارد بر صندلی مدیریت نشست و از روز ورودش تا امروز در هر مصاحبه ای که هر چند وقت یکبار با رسانه های تهرانی می کند ( متاسفانه تا به امروز با رسانه های محلی رفسنجان هیچ نشست خبری برگزار نکرده و از رسانه های رفسنجانی فراری است) مهترین حرف و دغدغه مدیرعامل بدهی ؛پول؛ تخریب مدیران قبلی توسط معاونان و مشاوران و… است. حالا سوال اینجاست آقای پورمحمدی شما قبل از قبول مسئولیت مگر تحقیق نکردید؛ باشگاه از نظر بودجه؛ بدهی و… در چه وضعیتی هست که قبولدار شدید مگر می شود مدیری بدون تخصص و بدون اطلاع از وضعیت باشگاه یک مسئولیتی را قبول کند و امروز بجای پاسخ دادن به سوالات و دور شدن از حواشی همه جوابش بودجه و بدهی باشد و همه مشکلات موجود را گردن عدم بودجه بیندازد.

متاسفانه مدیران باشگاه مس رفسنجان برعکس مدیران گلگهر سیرجان بجای بومی سازی بومی سوزی می کنند و فقط هدفشون و خوشحالیشون برد یا مساوی تیم فوتبال بزرگسالان هست و تمام باشگاه و فوتبال بزرگسالان میدانند و تمام.
مهمترین شعار مدیران فعلی باشگاه در شروع حمایت قاطع از بومی ها بود اما در نتیجه میبینیم فقط در حد شعاد بود.

۱ تیم بسکتبال مس رفسنجان تمام بازیکنانی که در میدان حاضر می شدند غیربومی بودند و با هزینه های میلیاردی متاسفانه در سکوت رسانه ای باشگاه و چند رسانه محلی حامی باشگاه به لیگ دسته اول سقوط کرد و تنها چند بازیکن بومی در این تیم حضور داشتند که کلا چند دقیقه بازی کردند و کادر فنی بومی تیم هم‌یک نفرشون از فوتسال ساحلی انتخاب شده بود!!!

اگر مدیری ورزشی و با تخصص و حرفه ای بود خیلی زودتر باتغییر کادر فنی جلوی سقوط تیم را میگرفت و از بازیکنان بومی حمایت میکرد نه اینکه با دریافت ۸۰ درصد از مطالباتشان تیم را راهی دسته اول کنند. و رسانه های حامی هیچ نقدی نکنند و خبری منتشر نکنند.

۲ هدف از فروش تیم امید و تشکیل تیم مس نوین با خرید امتیاز یک تیم بومی کاهش هزینه و از همه مهمتر استعدادیابی و پرورش و معرفی بازیکن بومی از تیم های پایه به تیم بزگسالان بود اما امروز باهمه ادعاها شاهدیم که تا چند روز پیش هنوز مطالبات مربیان و بازیکنان تیم های پایه را ندادند تا جایی که یکی از سرپرستان تیم های پایه جلوی دوربین آمد و از عدم حمایت و ندادن حق و حقوق و مخصوصا مدیریت ضعیف حسین پورمحمدی لب به سخن گشود تا بر همه و خود افرادی که به همت خود حسین پورمحمدی وارد باشگاه شدند و پست گرفتن ثابت شود که انتقادهای سازش خبر بر مدیریت ضعیف پورمحمدی در باشگاه و انتخاب اشتباه مدیران ارشد شرکت ملی مس بر انتخاب این مدیر اشتباه بوده و روز به روز شاهد پسرفت باشگاه هستیم و خواهیم بود.

۳ :روزی رسانه هایی بودند که در مدیریت قبل از بازیکنان بومی مصاحبه و حمایت می کردند و مدیریت را زیر سوال می بردند چرا بازیکنان بومی باید روی نیکمت باشند ؛ بازیکنان بومی باید وارد میدان شوند و تجربه کسب کنند و این انتقادات بجا بود و سازش خبر هم چندین با در نشست های خبری با مدیران سابق انتقاد کرد و از خبرهای دیگر رسانه ها که از حمایت بومی ها حمایت میکردند حمایت میکرد اما امروز همان بومی ها هستند حتی یکی از بومی ها با دلخوری از باشگاه جدا و شد و به پیکان رفت و اما رسانه های حامی بومی سکوت کردند!!!

و امروز بازیکن‌بونی جدا شده از مس رفسنجان در پیکان روزهای درخشانی را سپری می کنو حتی در فصل اینده چند پیشنهاد از تیم های لیگ برتری دارد اما متاسفانه کادر فنی جدید و مدیران جدید از بومی ها استفاده نمی کنند و نیکمت نشین هستند و هر زمان تحت فشار قرار می گیرند برای بستن دهان منتقدان چند دقیقه ای به میدان میفرستند و بازی های بعدی هم فراموششان می کنند که بازیکن بومی هستند . و فقط عکسهایشان در آرشیو باشگاه هست و هر چند یکبار از عکسهاشون در بنر های سطح شهر استفاده می کنند!!!

روزی شاهد خواهیم بود و حسرت خواهیم خورد که مدیران ورزشی و حرفه ای باشگاه گلگهر سیرجان یک تیم کاملا بومی در لیگ برتر را راهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد کرد و یک سر و گردن از تیم رفسنجان بالاتر خواهد بود و مس رفسنجان به دنبال جذب همان بازیکنان سیرجانی برای تیم رفسنجانی باشد تا به لیگ دسته اول سقوط نکند.
هر تصمینی که امروز گرفته می شود چه خوب چه بد که متاسفانه تصمیمات غلط در باشگاه بیشتر از تصمیمات درست است نتیجه آن سالها بعد ثمر خواهد داد مثل آکادمی گلگهر سیرجان که ۳ سال پیش (۱۷ تیرماه ۱۴۰۰) تاسیس شده اما امروز اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ؛ پنج بازیکن را از آکادمی به تیم بزرگسالان معرفی کرده است.اما در مقابل رفسنجان چی؟؟؟

روزی خواهد رسید که همینجور که حسرت میخورید چرا سیرجان گهرپارک دارد و ما شهربازی نداریم یا چرا سیرجان جوان بیکار ندارد و… آن روز هم خواهید دید که گلگهرسیرجان یا با بازیکنان بومی به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده یا چند بازیکن بومی سیرجان در بهترین تیم های لیگ برتری و لیگ های اروپایی توپ می زنند و در مقابل ما دعا دعا می کنیم مثل تیم بسکتبال به لیگ یک سقوط کنیم. و مثل تیم والیبال برای بقا در لیگ برتر در لحظات اخر جشن استوری بگیریم. ان روز است که خواهیم گفت برد مس از یک تیم قعر جدولی مشت محکمی بر دهان منتقدان جواب نخواهد داد!!!

به قلم: مجتبی نقی زاده



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *