از دوشغله بودن رئیس اداره امور بانوان شهرداری رفسنجان تا دور زدن قانون برای دریافت حقوق + سند

از دوشغله بودن رئیس اداره امور بانوان شهرداری رفسنجان تا دور زدن قانون برای دریافت حقوق + سند

با توجه به دو شغله بودن رئیس اداره امور بانوان شهرداری رفسنجان، برای واریز حقوق از طرف شهرداری به وی، راه دور زدن قانون انتخاب شده است.

به گزارش سازش خبر یکی از بانوان شهرستان رفسنجان به عنوان رئیس اداره امور بانوان شهرداری مشغول فعالیت می شود و اخبار و فعالیت های نامبرده نیز در فضای مجازی شهرداری و رسانه های شهرستان منتشر می شود.

وی استخدام یکی از ادارات دولتی رفسنجان است و در اداره مربوطه نیز مشغول به کار است.

همچنین به دلیل قانون منع به کارگیری افراد شاغل و دو شغله بودن یک فرد، امکان عقد قرارداد با وی وجود نداشته بنابراین با دور زدن قانون، با خواهر وی قراردادی منعقد می شود و ماهانه ۱۳ میلیون تومان به حساب خواهر واریز می شود تا به دست صاحب اصلی برسد.

در این خصوص ۲ تخلف صورت گرفته؛ اول به کارگیری فرد شاغل و دو شغله شدن وی و دیگر اینکه حقوق وی به حساب شخص دیگری واریز می گردد.

با توجه به اصل ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر شخص می‌تواند تنها یک شغل دولتی را عهده‌دار شود. و بر اساس تبصره ۴ ذیل این ماده تصدی هر نوع شغل دولتی دیگر در مؤسساتی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت است برای کارکنان دولت ممنوع است و بر اساس تبصره ۵ نیز  متخلف از این قانون به انفصال خدمت موقت از ۶ ماه تا یکسال محکوم می‌گردد.

امیدواریم دستگاه های نظارتی نسبت به اینگونه موارد واکنش نشان داده و مانع بروز چنین تخلفاتی گردند و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی نمایند.

لازم به ذکر است: در متن قرارداد سرکار خانم نیز برگزاری کلاس های آموزشی، فرهنگی و ساماندهی بانوان محلات شهر رفسنجان عنوان شده است.

روراستی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *