دیدار سخت و سرنوشت ساز الهامی در مقابل ایرالکو و گاندوها/ برخی رسانه ها نیمه خالی لیوان را نشان مردم می دهند/مدیری که در جاده آسفالت و مستقیم هم دنده سنگین می رود/ ۱۱ دلیل ضعف باشگاه مس رفسنجان از نگاه سازش خبر

دیدار سخت و سرنوشت ساز الهامی در مقابل ایرالکو/ برخی رسانه ها نیمه خالی لیوان را نشان مردم ندهند/مدیری که در جاده آسفالت و مستقیم هم دنده سنگین می رود/ ۱۱ دلیل ضعف باشگاه مس رفسنجان از نگاه سازش خبر

به گزارش سازش خبر تیم فوتبال مس رفسنجان که در چهارهفته رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور نتوانسته باحضور ساکت الهامی و حسین پورمحمدی مدیرعامل باشگاه نتایج قابل قبولی را کسب کنند درادامه رقابت های لیگ برتر در پنجمین هفته در مقابل آلومینیوم اراکی قرار خواهد گرفت که در چهار بازی قبلی خود با ۳ برد و ۱ باخت و با زدن ۵ گل و فقط یک گل خورده؛ با ۹ امتیاز جز تیم های بالای جدول لیگ برتر است.

اراکی ها یک تیم منسجم؛با بازیکنانی باسابقه ؛با تجربه و جوان و جویای نام؛ یک تیم هجومی؛سرعتی؛ تاکتیکی و گلزن در لیگ محسوب می شوند.

بازیکنان خوب و باتجربه ای از جمله میلاد فخرالدینی؛ مرتضی تبریزی؛اسماعیل شریفات؛سجاد آقایی؛ علیرضا نقی زاده؛ رضا جیره؛میثم آقایی و مهاجم گلزن و جوان و تکنیکی این تیم مهدی لیموچی که به رونالدو اراکی ها معروف است بازی می کنند.


ساکت الهامی سرمربی مس رفسنجان که باخت تاریخی در مقابل شمس آذر را گردن گرفت و هفته بعدش در تبریز هم شکست خورد قول داد بعد از تعطیلات لیگ، مردم رفسنجان و هواداران شاهد یک تیم منسجم و متحد و متفاوت در ادامه رقابت ها باشند.
مس رفسنجان که در این مدت کلا در تهران تمرین کرده است!!! ۳۰ شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ در رفسنجان میزبان تیم آلومینیوم اراک خواهد بود.
رقابتی سرنوشت ساز برای الهامی و پورمحمدی که طبق شنیده ها شرط ماندن سرمربی و مدیرعامل فقط بُرد در مقابل آلومینیوم اراک (ایرالکو) و ذوب آهن اصفهان (گاندوها) است ذوب آهنی که هدایتش به عهده محمد ربیعی سرمربی محبوب رفسنجانی هاست. و در صورت نگرفتن نتیجه در مقابل این تیم ها طبق اخبار واصله به سازش خبر؛باید عین باشگاه مس کرمان شاهد تغییر مدیریت در باشگاه مس رفسنجان باشیم.


مس رفسنجان که در خط دفاع جز تیم های ضعیف لیگ است و مهاجمان سرعتی و تاکتیکی یک تیم ضعیف مثل شمس آذر هم براحتی از آنها عبور می کنند و گل می زنند و در خط حمله هم متاسفانه یک بازیکن تمام کننده ندارد . اماتیم آلومینیوم یک تیمی با مدافعانی قوی مثل میلاد فخرالدینی؛ محمد مسلمی پور؛امیر نوری ؛ابوالفضل سلیمانی و مهران موسوی و در خط حمله بازیکنان تاکتیکی و سرعتی و تمام کننده ای از جمله مهدی لیموچی ؛ مرتضی تبریزی؛ یونس اکبرپور و اسماعیل شریفات کار را برای الهامی و مس سخت خواهند کرد.

مس رفسنجان که این روز ها درگیر بدهی هاست و مسله مهم حال حاضر مسئولان باشگاه بجای انسجام؛اتحاد و تقویت تیم برای ادامه رقابت های لیگ ؛مظلوم نمایی با مصاحبه با اصحاب رسانه در باب بدهی های باشگاه است !!!بدهی هایی که ۲۳۰ میلیارد تومان است و این بدهی ها را مقصرش مدیرعامل قبلی می دانند اما متاسفانه از عملکردهای مثبت مدیرعامل قبلی و همچنین تحویل دادن چه میزان بدهی مدیرعامل قبلی به مدیر عامل جدید و از همه مهمتر تزریق چه میزان پول از سوی شرکت ملی مس به باشگاه از تاریخ حضور مدیر عامل جدید تا به امروز هیچ صحبتی نمی کنند!!! تا ذهن مردم و هواداران از این عملکرد ها دور شود.(بزودی از میزان بدهی زمان شروع مدیریت پورمحمدی؛ بدهی شامل چه مواردی بوده وهمچنین چه میزان اعتبار در این چند سال به باشگاه و چه میزان به اعتبار از زمان مدیریت پورمحمدی به باشگاه تزریق شده است از طریق سازش خبر شفاف سازی خواهیم کردم).


عملکرد هایی مثبتی مانند قهرمانی در لیگ دسته یک و حضور در لیگ برتر؛ تجهیز ورزشگاه شماره یک که از چمن طبیعی گرفته تا تعویض نورافکن های ورزشگاه؛ افزایش سکوها، رختکن ورزشگاه‌و… احداث و تکمیل چهار زمین چمن طبیعی در دورتا دور ورزشگاه؛ شروع و پیشرفت ۴۰ درصدی هتل اختصاصی تیم در محل ورزشگاه، پیگیری و پیشرفت ۸۰ درصدی ورزشگاه شماره یک ورزشگاهی که سالها به حال خود رها شده بود که بزودی شاهد افتتاحش خواهیم بود.

تجهیز سالن های ورزشی غیر فوتبالی از جمله کشتی؛ بسکتبال؛والیبال و… حضور تیم فوتسال بانوان در لیگ برتر فوتسال و مقام آوری و افتخار آفرینی برای ورزش بانوان؛ حمایت و مقام آوری ورزش بانوان در رشته های غیر فوتبالی و از همه مهمتر شخصیت دادن به تیم فوتبال بزگسالان کشور در لیگ برتر و رتبه تک رقمی از سال اول تا سال سوم حضورش در لیگ برتر و سرزبان افتادن یک تیم شهرستانی به عنوان مدعی صعود به آسیا و… را نباید فراموش کرد و باید قدردان چنین مدیرانی باشند که برای زیرساخت ورزشی رفسنجان چنین زحماتی در مدت کوتاه ۴ سال پیگیری و تحویل جامعه ورزش رفسنجان دادند و مردم رفسنجان باید بدانند که وقتی مدیریت در باشگاه تغییر کرد بدهی های باشگاه ۲۳۰ میلیارد نبوده و همه ۲۳۰ میلیارد بدهی ها مربوط به قرارداد بازیکنان و آپشن ها نیست( فقط مبلغی حدود ۲۵ میلیارد تومان مربوط به قرارداد بازیکنان فصل قبل است) و از همه مهمتر حالا که بدهی باشگاه رسانه ای و شفاف اعلام شده ؛مردم رفسنجان هم باید بدانند چه میزان بودجه از زمان مدیریت جدید به باشگاه تزریق شده است و چرا طلب بازیکنان فصل قبل را پرداخت نکردند و چرا باید برخی رسانه ها ؛ نیمه خالی لیوان را به مردم نشان دهند!!!


باید مردم رفسنجان ؛ورزش دوستان؛هواداران بدانند روزی که مجید زیندینی مدیر عامل سابق باشگاه؛ تیم را در لیگ یک تحویل گرفت مس رفسنجان بدهی های سنگین و عجیب و غریبی داشت و باشگاه مس رفسنجان در جاده ای قرار گرفته بود خاکی؛ پر از دست انداز و پیچ و خم های خطرناک و بدون هیچ روشنایی و علامت هشدار دهنده و او می بایست با یک خودرو ای که هیچ اعتباری برای رسیدن به مقصد نداشت و رانندگی می کرد (پرداخت بدهی های باشگاه و صعود به لیگ برتر) وبا سختی و تجربه خود این مسیر را طی کرد تا به یک جاده هموار و استاندار و مطمئن رسید.(صعود به لیگ برتر).


مدیرعامل در سال اول جاده خاکی تاریک و با همان خودرو ای که هر لحظه امکان داشت خراب شود را طی کرد و با همه سختی ها به یک جاده مطمئن تر و روشن رسید اما این جاده خاکی ادامه داشت. فقط از تاریکی (لیگ دسته یک) عبور کرده بود و به جاده ای پر از پیچ و خم های خطرناک (لیگ برتر) رسید بود.

او (مجید زیندینی) باز هم ناامید نشد و با همه سختی ها و فشارها(مالی و رسانه ای) در اوایل سفر (اوایل حضور در لیگ برتر) پیچ و خم های زیاد حتی دره های خطرناک هم در ادامه مسیرش دیده می شد(تزریق بودجه در حد یک تیم لیگ برتری؛ انتخاب سرمربی ؛بازیکنان باتجربه و…) را گذراند و این مسیر را ادامه داد و ازپیچ و خم های متعدد عبور کرد ( حفظ تیم در لیگ برتر) تا این که به یک جاده ای خاکی اما بدون پیچ و خم رسید. همان جاده ی خاکی با همان وسیله نقلیه کم کم ادامه و به جاده ای مطمئن تر بدون فراز و نشیب اما روشن و بدون پیچ و خم رسید و خیالش راحت شد ( ثبت در رتبه های تک رقمی جدول در فصل دوم ) و یکباره به جاده آسفالت ؛ روشن؛مطئمن رسید( ساخت چمن؛ ورزشگاه ؛ و…) و راه مدیرعامل که راننده این خودرو بود آسانتر و خیالش بابت خودرو (تیمی قوی ؛باشخصیت و مقتدر در لیگ برتر) راحت شد و اینجا بود روزها و شب هایی که با سختی در یک جاده؛پر از پیچ و خم و خطرناک و… و بایک خودرویی که هر لحظه امکان توقفش بود با تلاش و پشتکار با یک خودرو ای مطمئن در یک جاده صاف و هموار و استاندارد و روشن رسید و داشت با خیالی آسوده رانندگی می کرد و به اهداف بالاتری (قهرمانی یا صعود به آسیا) فکر می کرد که یکباره در وسط جاده بدون هماهنگی و بدون تابلو ایست؛ جلویش را گرفتند و از خودرو (پست مدیریتی) پیادش کردند و بدون خداحافظی و تشکر وسط جاده باپای پیاده رهایش کردند(بدون مراسم تودیع و معارفه) و خودرو ای شیک و باکلاس (تیم باشخصیت و تک رقمی در جدول) در یک جاده هموارو مستقیم و بدون پیچ و خم و با خطکشی نو و روشنایی و تابلوهای هشدار دهنده( با بهترین امکانات ورزشی و رفاهی برای باشگاه) تحویل راننده ای (مدیرعامل) جوان و بی تجربه دادند. که این راننده جوان با عدم شناخت این مسیر در این جاده هر چند کیلومتری یکبار می ایستند و مشورت میگیرد و به مسیرش به کندی حرکت می کند. وبا دنده سنگین در این مسیر در حال حرکت است.و خودرویی که با دنده سنگین حرکت کند و برای ادامه مسیری مستقیم و هموار توقف کند و مشورت بگیرد یا خودروهای دیگر(تیم های دیگرلیگ برتر) با سرعت ازش سبقت می گیرند یا ممکن است با یک مشورت غلط از مسیر خارج شود( سقوط به لیگ دسته یک) که هر دو این اشتباهات باعث می شود به خودرو(تیم مس رفسنجان) صدمه وارد شود و مدت ها این خودرو در تعمیرگاه( لیگ یک) بماند تا شایدتعمیر شود بعد از هزینه های زیاد و سالها چشم انتظاری؛ خودرو دوباره به مسیر اولیه همان جاده(لیگ برتر) برگردد.

?️ ۱۱ دلیلی که مس رفسنجان با مشکل روبرو کرده است.

۱٫ورود حاشیه ها از حضور مدیرعاملی که هیچ رزومه ورزشی نداشت و وابسته به اقوام یک جناح سیاسی بود و مردمی که از حضور سیاسیون در بدنه باشگاه ناراضی بودند.

۲٫ رفتن ربیعی که محبوب مردم رفسنجان بود و حضور ساکت الهامی که فصل قبل به تیم و مردم دیار فاتحان اروند توهین کرده بود. و خاطره خوبی مردم و هواداران از این سرمربی در ذهن ها نداشتند.انتظار می رفت با رفتن ربیعی یک سرمربی قویتری جذب تیم شود.

۳٫ تغییرات و یارگیری های ضعیف از جمله رفتن ایمان سلیمی، جفرسون باهیا و شاهین توکلی در خط دفاع ؛ حسینی، فراز امامعلی و مهرداد رضایی در میانه میدان و منشا، لطیفی و شیمبا در خط حمله و اضافه شدن بازیکنان عراقی؛ حسین مهربان؛نیما انتظاری به عنوان بازیکنان متوسط که وزن تیم مس را پایین آوردند.

۴٫ نقدهایی که رسانه های محلی درسالهای قبل از مدیر عامل ؛مدیران و مربیان غیربومی و تمرین تیم در تهران؛ و اردو خارج از کشور ؛امکانات باشگاه ؛ بازیکنان گران قیمت داشتند و قبل از هر بازی حاشیه سازی می کردند حتی وقتی تیم امتیاز می گرفت و در اوج بود!!!. اما در سال جاری همان رسانه ها با وجود مدیران سیاسی؛غیربومی و مربیان غیربومی ؛ حضور تیم در اردو خارج از کشور و تمرینات در تهران؛ خریر د بازیکنان گران قیمت و همچنین با وجود امکانات استاندارد در رفسنجان اما تمرین در تهران و گرفتن نتایج ضعیف ؛ سکوت کردند و از مدیرعامل جدید حمایت می کنند!!!و یک خبر انتقادی از نتایج مس و… منتشر نمی کنند ؛مردم آگاه و متوجه شدند که خبرهای انتقادی فصل قبل برای دلسوزی تیم و شهر نبوده بلکه برای رسیدن به اهداف سیاسی و پست و مقام بوده است و همین امر نگرانی مردم نسبت به سیاسی شدن بدنه و مدیران باشگاه مس بیشتر شده و با نگرفتن امتیاز عکس العمل نشان می دهند و شعارهای حیا کن رها کن از سکوها بر علیه پورمحمدی و الهامی به گوشمان می رسد.

۵٫ حضور سعید فتاحی پرحاشیه به عنوان مدیر غیر بومی و همچنین سلاجقه کرمانی به عنوان مشاور مدیرعامل در باشگاه!!!

۶٫ تیتر های برخی رسانه های حامی و نزدیک باشگاه به خرید بازیکنان در فصل جدید به عنوان بمب خبری و ضغیف عمل کردن همان بازیکنان در تیم.

۷٫حضور مس رفسنجان در رتبه های تک رقمی در فصل های قبل و تعریف و تمجید مربیان بزرگ لیگ برتر بعد از هر بازی از تیم مس رفسنجان به عنوان یک تیم قوی و منسجم و آینده دار فوتبال استان کرمان و ایران و مدعی بودن حضور در رقابت های آسیایی.

۸٫ بی توجهی مدیرعامل و مدیران فعلی باشگاه به برخی رسانه هاو خبرنگاران باتجربه که سالها (از لیگ دسته اول) در کنار تیم بودند. و بها دادن به برخی رسانه های تازه وارد که نمی توانند به صورت حرفه ای تیم و مدیرعامل را از حاشیه ها خارج کنند و همچنین اخبار یکطرفه رسانه های هم جناح سیاسی مور علاقه مدیرعامل که مردم را بیشتر می رنجاند.

۹٫مشکلات مالی که امروزه همه باشگاه ها در ایران دارند و خواهند داشت و در گذشته هم داشته اند اما رسانه ای کردن و پرداختن به این بدهی ها برای کمرنگ کردن نقد ها با نتایج ضعیف و زیر سوال بردن عملکرد مدیرعامل سابق کار اشتباهی بود زیرا رسانه ای کردن این بدهی ها اعتبار باشگاه در کشور؛ دربین بازیکنان ؛مغازداران در سطح شهر؛ هتلداران؛ و شرکت ها و رستوران هاو… حتی در سطح کشور به عنوان یک تیم صنعتی و پولدار از بین رفت و شخصیت تیم مس بر خلاف سالهای گذشته خُرد شد و همه با ترس و شک؛ نیازهای باشگاه را تامین می کنند. به زبان ساده تر اعتبارنمی کنند جنسی را نسیه به اسم باشگاه بدهند چون علنی کردن بدهی در نگاه مردم آن هم از طریق رسانه ها یعنی اعلام ورشستگی و اینجا بجای تخریب مدیران سابق باشگاه ؛مدیران فعلی باشگاه را به چالش و حاشیه کشیده شدند و این یک سیاست غلط از یک مدیر بی تجربه و جوان در یک باشگاه بزرگی مثل مس با مشورت های غلط مشاوران سیاسی و رسانه ای مدیرعامل را نشان می دهد.

۱۰٫ ضعف فنی در تیم مس مخصوصا در خط دفاعی که ضعیفترین مهاجمان لیگ هم توان تار و مار کردن این دفاع را دارند. و نداشتن مهاجان تمام کننده در تیم باعث شکست در بازی ها می شود نمونه آن کاری که سعید دقیقی با شمس آذر در رفسنجان کرد!!!

۱۱ تغییر در مدیران ارشد باشگاه که هر لحظه امکان دارد مدیرعامل جدیدی بر باشگاه منصوب شود و همین امر تمرکز مدیران و سرمربی و رسانه های حامی تیم را برهم زده است.

به قلم: مجتبی نقی زاده



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *