پیش بینی هزینه ۴۰ میلیاردی هفتمین جشنواره ملی پسته رفسنجان

پیش بینی هزینه ۴۰ میلیاردی هفتمین جشنواره ملی پسته رفسنجان/ اسرار استاندار و فرماندار به برگزاری جشنواره بود

به گزارش سازش خبر هفتمین جشنواره ملی پسته رفسنجان از روز یکشنبه هفته آینده ۲۶ شهریورماه به مدت ۵ روز در ۵ نقطه شهرستان برگزار خواهد شد.

جشنواره ای که نقد ها و حواشی ها از نشست خبری این جشنواره از عدم شفاف سازی ها؛ عدم برگزاری فراخوان های طراحی پوستر و لوگو ؛ تولید و محتوا و انتخاب تعجب آور برخی خبرنگاران از مسئولیت پذیری نورچشمی های با روزمه های آبکی در این جشنواره شروع و تا نامه زدن مسئولان برگزاری جشنواره به شورای شهر رفسنجان به مبلغ ۱و نیم میلیارد ریال و مُصوّب کردن شورای شهر به مبلغ ۱ میلیارد ریال برای این جشنواره و نقد هایی بر طرح بی کیفیت و ضعیف پوستر و… ادامه دارد و خواهد شد. که می توان از همین حالا حدس زد این جشنواره ملی پسته جشنی سیاسی؛ رفاقتی و یکی از پرحاشیه ترین و ضعیف ترین جشنواره های شش دوره قبل خواهد بود.

جشنواره ملی پسته ای که می توان آبروی شهرستان و استان و بِرَند پسته رفسنجان محسوب شود اما با سیاسی کاری و رفاقت بازی ها و عدم شفاف بازی مسئولان باعث نقد و به حاشیه بردن این جشنواره است.

ابوالفضل رفسنجانی شهردار جوادیه فلاح نوق جشنواره و دبیر ششمین جشنواره ملی پسته که سال گذشته در شهر جوادیه فلاح برگزار شد ازپیش بینی هزینه ۴۰ میلیارد ریالی برای این جشنواره گفت و خاطر نشان کرد: سال گذشته برای برگزاری ششمین جشنواره ملی پسته و مسئولیت دبیر جشنواره حدود ۸ میلیارد ریال از هزینه های عمرانی شهر جوادیه فلاح برای جشنواره هزینه کردیم . اما متاسفانه مبلغ هزینه شده که قرار بود از سوی مس پرداخت شود واریز نشد.

وی در ادامه افزود : مبلغ ۸ میلیارد ریال هزینه برای یک شهر کوچک مبلغ کمی نبود و بخاطر حفظ آبروی شهرستان و جشنواره هزینه عمرانی یک پروژه در شهر را برای این جشنواره هزینه شد و متاسفانه پروژه عمرانی که باعث آبادی شهر بود تعطیل شد!!!.

رفسنجانی گفت: ۴ شبانه روز همه پرسنل شهرداری و با همت مردم توان خودمان را برای برگزاری این جشنواره گذاشتیم و خداراشکر یک جشنواره آبرومند را برگزار کردیم اما دریغ از یک تشکر و خسته نباشید .

شهردار جوادیه فلاح افزود: برای ششمین جشنواره ملی پسته برای بلیط رفت و برگشت هواپیمای میهمانان ۵۰۰ میلیون ریال؛ ۴ سرویس دربست برای رفت و برگشت مهمانان ؛ گردشگران و آفرود۳۰۰ میلیون ریال وراه اندازی ۴۰ غرفه از صنایع دستی و غذایی و…؛ دعوت از هنرمندان و خوانندگان و ….هزینه کردیم تا یک جشنواره آبرومند برای کشور معرفی شود که خداراشکر معرفی شد.

رفسنجانی گفت: قرار بود که هزینه ها را مس پرداخت کند اما بعد از ۶ ماه فاکتورها برگشت خورد و دلیل هم تغییر و تحولات مدیران مس عنوان کردند.

دبیر سابق جشنواره ملی پسته رفسنجان خاطر نشان کرد: در سالجاری هم پیشنهاد جوادیه فلاح دادند اما قبول نکردیم و نمی توانیم ازبودجه شهرداری که پرداختی های مردم زحمت کش و کشاورز این شهر است بجای آبادی شهرمان برای جشنواره هزینه کرد.

رفسنجانی گفت: برای برگزاری هفتمین جشنواره ملی پسته با معرفی یک بِرَند ملی و آبرومند و قوی؛ پیش بینی کردم که حدود ۴۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است و برگزاری یک جشن ملی در ۵ نقطه نمی توان کمتر از این مبلغ هزینه کرد و مگر اینکه یک جشنواره ضعیف برگزار شود.

دبیر سابق جشنواره بیان کرد: هزینه های پوستر؛ لوگو؛ تولیدمحتوا؛ مجری؛ غرفه ها؛ تبلیغات؛ رسانه ها؛ دعوت از میهمانان؛ گردشگران؛ هزینه ایاب و ذهاب ؛ راه اندازی غرفه ها؛ سوغات میهمانان؛ جوایر؛ تقدیر از مسئولان برگزار کننده ؛مراسم اختتامیه و… هزینه های زیادی دارد و پیش بینی میکنم این جشنواره ۴۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *