۱۳۰ ناظر بهداشتی از ترمینال های فرآوری پسته رفسنجان بازدید می کنند

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان با اشاره به وجود حدود ۷۰۰ ترمینال مکانیزه و حدود ۵ هزار ترمینال ضبط پسته سنتی در رفسنجان گفت: برداشت محصول پسته در شهرستان از نیمه اول شهریور ماه آغاز می شود و تا یک ماه ادامه دارد که در این مدت ۵۰ کارشناس بهداشتی و ۸۰ بهورز کار…

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان با اشاره به وجود حدود ۷۰۰ ترمینال مکانیزه و حدود ۵ هزار ترمینال ضبط پسته سنتی در رفسنجان گفت: برداشت محصول پسته در شهرستان از نیمه اول شهریور ماه آغاز می شود و تا یک ماه ادامه دارد که در این مدت ۵۰ کارشناس بهداشتی و ۸۰ بهورز کار نظارت و بازرسی از این مکان ها را بر عهده دارند.

به گزارش سازش خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان دکتر مجید دهقانی در جلسه امنیت غذایی با حضور مسئولین بیان کرد: بر اساس پیش بینی ها بالای ۲۰۰ هزار تن محصول پسته تازه قرار است در رویداد مهم برداشت پسته در رفسنجان از درختان چیده و فرآوری شود.

وی افزود: برداشت این محصول از نیمه اول شهریور ماه آغاز می شود و تا یک ماه ادامه دارد؛ روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار کارگر در امر برداشت پسته دخیل هستند.

دکتر دهقانی بیان کرد: رعایت نکات بهداشتی در فرآوری این محصول در ترمینال های ضبط پسته مهم است تا از ایجاد آلودگی جلوگیری شود لذا ۵۰ کارشناس بهداشتی و ۸۰ بهورز از مراکز بهداشتی کار نظارت و بازرسی از مکان ها را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: برای برداشت این محصول بحث اسکان کارگران مطرح است که محل مناسبی برای آن ها در نظر گرفته اند و در بخش ها نیز دهیاری ها باید این مکان را تهیه و در اختیار کارگران قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان همچنین از راه اندازی دستگاه اندازه گیری آلودگی هوا در رفسنجان تا مهرماه خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه میزان آلودگی هوا ثبت می شود و در آینده می توان نسبت به مقابله با این آلودگی ها تدابیر لازم را اندیشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *