انارکی محمدی:صادرات پسته ایرانی نیازمند بازارهای بین المللی جدید است/برخی از خارجی ها پسته ایرانی را با نرخ دلالی خریداری می کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صادرات پسته ایرانی نیازمند بازارهای بین المللی جدید است،گفت: برخی از مشتریان خارجی با نرخ دلالی پسته ایرانی را خریداری می کنند.

 به گزارش « سازش خبر » احمد انارکی محمدی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره  صادرات پسته ،گفت: آمریکا در زمینه صادرات پسته به دنبال ایجاد بازارهای جدید دراین راستا است و به همین علت نرخ پسته را در بازار جهانی کاهش داده است؛بنابراین با توجه به حجم تولیدشده پسته توسط دوکشور  ایران  و آمریکا ،بدیهی است که باید برای فروش پسته ایران به دنبال بازارهای جدید نیز در عرصه  بین المللی کشاورزی  باشیم.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه  ما در یکسال و نیم گذشته شاهد کاهش نرخ محصولات کشاورزی در سطح جهانی بوده ایم،ادامه داد:بازار  پسته روسیه می تواند با یک برنامه ریزی اصولی دراختیار کشورمان  قراربگیرد تا ما بتوانیم مانند گذشته در زمینه محصول پسته در بازار جهانی بسیار  تاثیرگذار باشیم.

صادرات پسته ایرانی  نیازمند بازارهای بین المللی جدیداست

وی ادامه داد:متاسفانه صادرکننده های خرد درمقاطعی به صادرات پسته ایرانی ضربه وارد کردند و ازسوی دیگر مشتریان خارجی پسته بطورمستقیم  محصول را از کشاورز خریداری  می کنند که این امر نمی تواند سود مناسبی را  عاید کشاورز کند.

انارکی محمدی افزود:در گذشته نرخ جهانی  پسته در رفسنجان تعیین می شود؛اما متاسفانه چند سالی است که به علت تحریم نتواسته بوده ایم بازار جهانی  را بدست بگیریم و از همین رو  برخی  از مشتریان خارجی پسته ایرانی  را با نرخ دلالی خریداری می کنند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما چند سالی است که نتوانستیم بازارجهانی پسته را بدست بگیریم یکی از  معضلات ما در این عرصه تحریم ها بوده  است،گفت:صادرات پسته ایرانی  نیازمند بازارهای بین المللی جدید  است.


دیدگاه برای “انارکی محمدی:صادرات پسته ایرانی نیازمند بازارهای بین المللی جدید است/برخی از خارجی ها پسته ایرانی را با نرخ دلالی خریداری می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *