تحریم نمایشگاه توانمندی‌های رسانه‌های رفسنجان توسط برخی رسانه‌های رفسنجان/ابهام در مجوز برگزاری

تحریم نمایشگاه توانمندی‌های رسانه‌های رفسنجان توسط برخی رسانه‌های رفسنجان/ابهام در مجوز برگزاری

به گزارش سازش خبر، نمایشگاه توانمندی‌های رسانه‌های شهرستان رفسنجان در حالی افتتاح خواهد شد که با تحریم بخشی از رسانه‌های محلی مواجه گردید.

دلایل تحریم نمایشگاه توسط رسانه‌ها

۱. عدم مشورت در برگزاری:رسانه‌های منتقد می‌پرسند چرا مدیر دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان بدون مشورت با پیشکسوتان،مدیران مسئول و خبرنگاران محلی، به طور یک‌جانبه تصمیم به برگزاری این نمایشگاه گرفته است.

۲.عدم برگزاری جلسه توجیهی:این منتقدان تاکید می‌کنند چرا هیچ جلسه‌ای برای تبیین«روند برگزاری»، «نحوه اجرا» و «اهداف نمایشگاه» برگزار نشده و به نظر آنان این امر به منزله بی‌احترامی به اهالی رسانه است.

۳. انتخاب مکان و زمان نامناسب:انتقاد دیگر به برگزاری جداگانه این نمایشگاه مربوط است.به باور منتقدین، اگر نمایشگاه رسانه در کنار رویدادهای پرمخاطبی مانند نمایشگاه کتاب، جشنواره ملی پسته یا جشنواره سیمرغ کارآفرینی برگزار می‌شد، هم مورد استقبال بیشتری قرار می‌گرفت و هم مسئولان کشوری و استانی و بنگاه‌های اقتصادی حاضر در آن رویدادها،از نزدیک با توانمندی‌های رسانه‌های محلی آشنا می‌شدند.

۴. ادعای غیرواقعی اولین دوره:دوستان خیلی کلمه “اولین بار” را دوست دارند اما نمی‌دانند که استفاده از این عنوان دستاورد خاصی ندارد. در حالی که در تبلیغات این نمایشگاه از کلمه “اولین” استفاده شده، سابق بر این در سال ۹۴ در کانون امام خمینی رفسنجان و یک بار هم در حسینیه ثارالله نمایشگاه مطبوعات در کنار نمایشگاه کتاب برگزار شده است. نکته قابل تامل اینکه سرپرست فعلی اداره ارشاد در آن زمان به عنوان کارمند در نمایشگاه حضور داشته و در عکس‌های آن نمایشگاه‌ها نیز مشاهده می‌شود که این موضوع بر ادعای غیرواقعی بودن عنوان “اولین دوره” صحه می‌گذارد.

۵.ابهام در مجوز برگزاری:شنیده‌ها ازعدم دریافت مجوز لازم از سوی اداره کل ارشاد استان کرمان و خانه مطبوعات استان برای برگزاری این نمایشگاه حکایت دارد.طبق اخبار واصله، مدیران ارشد خانه مطبوعات و ارشاد استان نیز از حضور در این نمایشگاه خودداری کرده‌اند. سوال اینجاست که اگر مجوزی صادر نشده،چرا نمایشگاه در حال برگزاری است؟

۶. شفاف نبودن هزینه‌ها:منبع تامین مالی و میزان هزینه‌های این نمایشگاه که شامل دعوت از میهمانان کشوری و هزینه های چاپ و تبلیغات شهری و استفاده از اجاره سیستم صوت و تصویر و سایر امکانات در داخل نمایشگاه نیز در هاله‌ای از ابهام است.رسانه‌ها می‌پرسند چه نهادهایی این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و آیا دلیل و هدف خاصی از پرداخت این هزینه ها دارند؟

۷. اختصاص غرفه به روابط عمومی‌ها:نکته حائز اهمیت دیگر این است که با وجود عنوان “نمایشگاه توانمندی‌های رسانه‌ها”، مشاهده می‌شود برخی از غرفه‌ها در اختیار روابط عمومی‌ها و نهادهای غیررسانه‌ای قرار گرفته است. این پرسش مطرح می‌شود که آیا هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه، نمایش توانمندی‌های رسانه‌ها بوده یا فرصتی برای معرفی نهادهای دیگر؟؟؟

سوال پایانی:آیا تحریم این نمایشگاه توسط رسانه‌های توانمند رفسنجان، عدم برگزاری جلسات مشورتی، ابهام در مجوز و هزینه‌ها، اختصاص غرفه به نهادهای غیررسانه‌ای، و استقبال محدود مردم به دلیل برگزاری جداگانه نمایشگاه به معنای هدر رفت بیت‌المال و رزومه‌سازی برای عده‌ای خاص نیست؟؟



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *