آئین تشییع نمادین پیکر مطهر امام رضا (ع) توسط بانوان دهستان رضوان برگزارشد

جمعی از بانوان دهستان رضوان هرسال همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) تابوتی را به نماد حمل پیکر آن حضرت بر روی دستانشان تا حرم امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع) تشییع می‌کنند.

به گزارش سازش خبر هرساله جمعی از بانوان دهستان رضوان(شهرآباد؛صادق آبادو اسماعیل اباد) که سال‌های اول جمعیتشان از ۵۰ نفر شروع شده و اکنون به بیش از ۵۰۰ نفر می‌رسد همراه با هیئت های عزاداری دیگر گردهم جمع می‌شوند و عصر روز شهادت امام‌رضا (ع)، مراسم نمادین تشییع پیکر حضرت را برگزار می‌کنند.

این مراسم از منزل یکی از ساکنین دهستان رضوان آغاز شده و با عبور از خیابان شهید ابولی زاده ؛ شهید ملایی ؛ میدان امام حسین (ع) و بلوار امام رضا(ع) به سمت امامزاده سیدجلال الدین (ع)ختم می‌شود.

همیشه دو ساعت قبل از حرکت، بلندگو‌ها روشن شده، صوت مداحی در محل، پخش و علم‌ها برپا می‌شود. کم‌کم اهالی گردهم جمع می‌شوند و آن‌هایی که از این مراسم باخبر هستند، از دور و نزدیک خودشان را می‌رسانند.

تاج گل‌ و تابوت نمادین آماده و بعداز غذای تبریکی وپذیرایی؛ زن‌ها گردهم می‌آیند و زیر تابوت را می‌گیرند و پشت‌سرِ عزاداران سینه‌زن به سمت امامزاده حرکت می‌کنند.

در این مسیر در هر نقطه با برپایی موکب از زائرین و هیئت های عزادار پذیرایی میکنند که امسال هم طبق سال های گذشته مردم دهستان رضوان با شربت ؛ شکلات؛ شیرینی ؛ دوغ ؛شله زرد و ……. از عزاداران پذیرایی کردند.

این مراسم در نهایت در امامزاده سید جلال الدین با اجرای گروه سرود؛ مداحی وعزاداری پایان یافت

عکس وگزارش : فاطمه استادحسینی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *