از سهل انگاری مدیران فعلی باشگاه در پرداخت مطالبه شیمبا تا پشیمانی تمدیدقرارداد نویدکیا

از سهل انگاری مدیران فعلی باشگاه در پرداخت مطالبه شیمبا تا پشیمانی تمدیدقرارداد نویدکیا

به گزارش سازش خبر شیمبا بازیکن برزیلی و سابق تیم فوتبال مس رفسنجان در دیماه سال ۱۴۰۲ بخاطر طلبش از باشگاه مس رفسنجان به فیفا شکایت کرد و پنجره نقل و انتقالات زمستانی مس را بست و در ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ با پرداخت بخشی از طلب شیمبا و کسب رضایت از وی پنجره نقل و انتقالات زمستانی مس رفسنجان باز شد.
یکی از مدیران فعلی مس رفسنجان در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ درمصاحبه با روابط عمومی باشگاه مس مدعی شد که برای پرداخت مطالبات شیمبا اقدام خواهیم کرد تا برای جذب بازیکنان جدید در نقل و انتقالات مشکلی نخواهیم داشت.

اما از بهمن‌ماه ۱۴۰۲ تا مرداماه ۱۴۰۴ ۶ چرا مدیران فعلی هیچ اقدامی برای پرداخت مطالبات این بازیکنان انجام ندادند.

طبق شنیده ها طلب شیمبا ۱۰۰ هزار دلار که با دلار ۶۰ هزار تومان حدود ۶ میلیارد تومان می شود که اگر در همان روزها این طلب پرداخت شده بود با حساب دلار روز در آن روزها قطعا مبلغ کمتری پرداخت می کردند که در ساعات پایانی مهلت دریافت کارت بازیکنان مجبور به دریافت کارت شوند و طبق قانون اگر ۴۸ ساعت قبل از شروع بازی مجوزی برای صدور کارت صادر نشود بازیکن حق بازی کردن در بازی را ندارد.


سوال اینجاست چرا مدیران باشگاه زودتر برای پرداخت مطالبات شیمبا اقدام نکردند تا نویدکیا با دست خالی به میدان نرود که حالا با اظهارات تندش باید پاسخگو فدراسیون باشدو در نشست خبری از تمدید قراردادش پشیمان باشد!!!

سوال از مدیران باشگاه این است آیا از بهمن ماه ۱۴۰۲ تا مردادماه ۱۴۰۴ واریزی یا موجودی نداشتید که طلب شیمبا پرداخت نکردید؟

این در حالی است که رسانه حامی باشگاه مشکل شیمبا را گردن مدیران قبلی و سکه‌ پاشی عنوان کرده و افکار مردم را از حقیقت دور می کند چرا سوال نمی پرسید و شفاف سازی نمی کند چقدر بودجه از زمان مدیریت جدید وارد باشگاه شده که هنوز همان بدهی ها هست اما یک آجر روی آجر طرح عمرانی باشگاه اضاف نشده بدهی پرداخت نشده است.


چرا از مدیر عامل باشگاه درخواست نمی شود که برای یکبار هم شده در مقابل رسانه های محلی پاسخگو سوالات رسانه ها باشد و از بدهی ها و بودجه های تزریقی ؛افراد اخراجی ها و استخدام ها و… شفاف سازی کند.

باید به افکار عمومی اعلام کنید اگر امروز مدیران باشگاه قرارداد دو یا سه ساله با بازیکنان می بندد اگر فردا مدیرعامل جدید آمد باید به تعهداتی که در قراردادهای این بازیکنان امضا شده مدیرعامل جدید به تعهدات مدیر قبلی عمل نکند و مدعی شویم که من که نبودم قبلی بوده؟ مگر مدیری که یک‌مسئولیت را قبول می کند اول تحقیق و مشاوره نمی کند که وضعیت باشگاه؛تیم ؛ بودجه؛ بدهی ها و… باخبر نمی شود که قبول‌مسئولیت می کند .

هر مشکلی که پیش آید و گردن مدیران قبلی انداختن ؛ بازی کردن با افکار عمومی است که مقصر ما نبودیم و قبلی ها بودند مثل این میماند که یک ارگانی یک پروژه عمرانی بزرگ را شروع کند و اتمام پروژه ۳ ساله باشد اما بعد یکسال مدیران ارگان تغییر کند و مدیر جدید مدعی شود که مطالبه پیمانکار را پرداخت نمیکنم و طلب را از مدیر قبلی بگیر!!!

نکته آخر : خدا به قلمی که دستمان است قسم خورده و همین قلم می تواند مارا بهشتی یا جهنمی کند پس برای داشتن پست و مقام هایمان با افکار عمومی بازی نکنیم و دنیایمان را به آخرتمان نفروشیم.

مجتبی نقی زاده



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *