جمعیت جوان رفسنجان رو به کاهش است!!!

جمعیت جوان رفسنجان رو به کاهش است!!!

به گزارش سازش خبر عباس اسماعیلی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در نشست خبری به مناسبت هفته جمعیت در محل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بحران کاهش جمعیت در تمام دنیااست و در کشور ما از دهه ۶۰ تا کنون نرخ باروری کلی از ۶.۳ به ۱.۶ رسیده است.

اسماعیل افزود موضوع جمعیت در برخی کشور آنقدر مهم است که به‌حدی مهم است که در کره جنوبی وزارت جمعیت تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد جمعیت سالمند در کشور در سال ۱۴۳۰ به ۳۰ درصد می‌رسد که چالش بزرگی در کشور ایجاد می‌شود. و فقط ۵ تا ۷ سال فرصت داریم تا از این بحران جمعیت خارج شویم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: ۷۴ ماده قانونی در حوزه بهداشت و درمان داریم که تقریبا ۹۰ درصد قوانین در این حوزه اجرا شده است و در معاونت بهداشتی رفسنجان ۹۰ درصد قوانین جمعیتی به اجرا رسیده است.

وی خاطرشان کرد: رسانه در حوزه فرهنگسازی نقش بسزایی دارد که در حوزه افزایش جمعیت این نقش باید پررنگ‌ ایفا شود. با ایجاد فضای امیدوارکننده و با نشاط به سمت تبیین تبعات تک‌فرزندی و کاهش رشد جمعیت برویم.

اسماعیلی تصریح کرد: در حوزه چالش جمعیت دانشگاه علوم پزشکی به‌تنهایی نمی‌تواند موفق باشد بلکه سازمان‌های مختلف بایستی به اهمیت این چالش پی برده و کمک کنند.

وی گفت: اگر ائمه جمعه تمام خطبه‌ها را به موضوع جمعیت اختصاص دهند باز هم کم است

در ادامه این نشست خبری ؛حیدری کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز گفت: سال گذشته نرخ زادوولد در رفسنجان ۱.۶۳ درصد بوده که نسبت به سالقبل کمتر بوده است و اگر اینگونه پیش برویم جامعه سالمندی خواهیم داشت.

وی به فعال‌بودن قرارگاه جمعیتی دانشگاه اشاره داشت و افزود: بحث جمعیت بحثی نیست که دانشگاه به‌تنهایی مدیریت کند بلکه می‌طلبد تمام نهادها وارد این موضوع موضوع و راهکار ارائه دهند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *