امام‌ جمعه رفسنجان:کالای قاچاق اقتصاد جامعه را از بین می‌برد

امام‌ جمعه رفسنجان گفت: کالای قاچاق ریشه اقتصاد جامعه را از بین می‌برد.

به گزارش « سازش خبر » حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح امروز در نخستین جلسه روحانیان و اقتصاد مقاومتی در رابطه با همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه اظهار داشت: روحانیان به عنوان یک ظرفیت قوی در شهرستان می‌توانند تبلیغ و مردم را تشویق و ترغیب و اعتمادسازی کنند.

وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی است که مردم باید خیزش و حرکتی ایجاد کنند و کارهای خوب اقتصادی انجام دهند.

وی ادامه داد: فساد و کالای قاچاقی که ریشه اقتصاد جامعه را می‌خواهد از بین ببرد، برکتی ندارد که بخواهیم در جای دیگری مصرف کنیم.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: کالای قاچاق مضر و مخرب است و هر جا باشد تخریب کننده است و راهی جز آتش زدن آن نیست.

رمضانی‌پور خاطر‌نشان کرد: ایرانی‌ها به اندازه یک ‌سوم میانگین جهانی شیر مصرف می‌کنند در حالی که تولید لبنیات در کشور ما زیاد است، مصرف تخم‌مرغ یک ‌سوم کمتر از میانگین جهانی است و چهار برابر دنیا نوشابه مصرف می‌کنند و در مصرف نمک و شکر هم آمار ایران از میانگین دنیا بالاتر است.

وی ابراز داشت: ایران نخستین کشور پرداخت‌کننده یارانه بنزین در دنیاست و متوسط مصرف سوخت خودروها در ایران ۱۱ لیتر در روز است در حالی که در برخی کشورها یک‌ تا هفت لیتر است.

امام‌ جمعه رفسنجان تصریح کرد: سرانه تولید زباله هر ایرانی ۷۰۰ گرم در روز است و سالانه ۱۴۶ میلیارد تومان به اقتصاد کشور خسارت وارد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه روحانیان بین نمازها به اندازه دو دقیقه در زمینه این موارد به مردم روشنگری کنند، افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز با مردم سخن بگویند.

رمضانی‌پور با اشاره به همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه افزود: این همایش می‌تواند ظرفیتی برای شهرستان ایجاد کند و باید آمادگی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در رفسنجان با آن همه ظرفیت و استعداد بالایی که دارد باید زمینه‌ای فراهم شود که سرمایه‌گذاران در همین شهر کار سرمایه‌گذاری انجام دهند و به ارتقای شهرستان کمک کنند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: ما طلبه‌ها می‌توانیم سرمایه‌گذار، سهام‌دار، مشوق و مایه دلگرمی سرمایه‌داران باشیم و نقش خود را در این زمینه ایفا کنیم.

فارس



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *